1. A legtöbb blogger angolul ír, a blogok mintegy 66 %-a olvasható ezen a nyelven. Az angol anyanyelvűek mellett azok közül is sokan választják az angolt, akik csak második vagy harmadik nyelvként beszélik. Az angolt a spanyol nyelv követi 8.6 %-kal, azután pedig a portugál 6.5 %-kal.
2. Míg a számítógép- és internethasználók átlagéletkora lassan, de biztosan kúszik felfelé, a blogot írók legnagyobb része továbbra is a fiatal felnőttek korosztályába tartozik. Az átlagéletkor férfiak esetében 26, nők esetében mindössze 23 év.
3. A legsikeresebb blogok azok, amelyek olyan témát járnak körül, amihez a szerzőt személyes kötődés fűzi, így nincs híján sem az ismeretanyagnak, sem a motivációnak. Pont ezért tanulságos dolog egy pillantást vetni arra, hogy vajon melyek a bloggerek legkedveltebb témái. Míg nem túl meglepő módon legtöbben divattal kapcsolatos témákkal foglalkoznak, a szívem csücske művészetek sajnos mindössze négy százalék érdeklődését keltették fel.
Íme, néhány részletes adat:
divat – 22%,
szépségápolás – 17%,
család és gyermeknevelés – 14%,
hogyan spórolj, pénzkereseti lehetőségek – 11%,
gasztronómia – 9%,
művészetek – 4%,
kézműveskedés (DIY – Do It Yourself / Csináld magad!) – 7%,
film- és zenekritika – 3%.
4. A hobbiszintű, tehát nem pénzszerzés céljából vagy munkahelyi kötelességként indított virtuális naplók átlagos élettartama 2 év és 8 hónap.
5. Naponta átlagosan 18 alkalommal kerül rá sor, hogy a blog követői, olvasói közül valaki aktívan kapcsolatba lépjen a szerzővel, tehát e-mailt írjon vagy kommentárt fűzzön egy bejegyzéshez.
6. A blog vezetése átlagosan heti 8.5 óra munkát igényel. Ebbe természetesen beletartoznak a szórakozásból íródott, magánjellegű naplók vezetése is. Egy anyagi hasznot is termelő, professzionális blog karbantartása ennél általában sokkal több munkát igényel.
7. Gyakran kapom azt a kérdést, hogy mikor van időm arra, hogy a blogjaimat vezessem. Mivel szabadúszó vagyok, számomra ez szerencsére nem jelent különösen bonyolult zsonglőrködést az időbeosztásommal. (Ami azt jelenti, hogy bármikor – reggel, délben, este, éjszaka és hétvégén :D)
Egyébként így oszlik meg, hogy mikor foglalkozunk a blogjainkkal. (Van, aki naponta többször is, ezért több időpont is megjelölhető volt a felmérés során.)
50.4% standard munkaidőben,
48.1% éjjel,
39.9% hétvégente,
36.7% korán reggel,
31.7% munkaidő után.
8. Van, akit a blog témája a műhelyéhez, konyhájához köti ugyan elsősorban, de maga a cikk megírása és a fotók beillesztése nem kell, hogy feltétlenül ugyanazon a helyen folyjon. Sőt, sokszor egyenesen kellemes a változatosság kedvéért kimozdulni a négy fal közül, és a feltöltött laptoppal egy árnyékos fa alá húzódni, vagy egy hangulatos kávézóban szürcsölni közben a jó erős feketét.
Az alábbiak a legközkedveltebb helyek blogoláshoz (egy blogger több lehetőséget is megjelölhetett a felmérés során):
32.4% munkahelyen,
81.4% otthon,
19.1% kávézóban,
4.3% co-working space,
7.2% egyéb.
9. Ha azt szeretnénk, hogy blogunk a szűk baráti körön és a családon kívülre is eljusson, akkor az íráson kívül még nagyon sok tényezőre kell odafigyelnünk. Az egyik fontos tennivaló, hogy tudatosan figyelemmel kövessük, hogyan alakul az oldal látogatottsága.
A bloggerek között így alakul azoknak az aránya, akik figyelemmel kísérik ezt a fontos adatot:
26.9% mindig,
23.7% általában,
27.4% alkalmanként,
15.8% ritkán,
6.2% nem is méri.
10. Míg vannak, akik tényleg pusztán szórakozásból kezdenek el blogolni, nem ritkán azért ott motoszkál az a gondolat, hogy jó lenne, ha ez a szórakoztató, de időigényes hobbi némi jövedelmet is hozna. A bloggerek 14 %-ának sikerül is ezt elérnie. Vannak, akik csupán néhány centtel járulnak hozzá ilyen módon a családi költségvetéshez, de rengeteg olyan sikersztorival is találkozunk, amikor az alkotás, írás átlag feletti keresetet biztosít a szerzőnek.
Kellemes hétvégét kívánok a Blogokról.Neked. csapata nevében:
Erika
Ha tetszett a bejegyzés kövesd a Blogokról.Neked. Facebook oldalt. Hasznos információk, motiváció és támogatás vár.
Valamint lépj be Facebook csoportunkba is, ahol a bloggerek beszélgetnek, ötletelnek, segítenek egymásnak, tanulnak, fejlődnek, és együtt fejlesztik a blogokat!
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: