Blog elemzés – Konyhalál gasztroblog

Újabb felkérést kaptunk blogelemzésre, ezúttal a Konyhalál gasztrobloggerétől. Hatalmas megtiszteltetés, hogy egy sikeres blogger mint Ő is kíváncsi a véleményünkre. Csupán azon aggódtunk, hogy tudunk-e majd eléggé koncentrálni a feladatra ennyi ínycsiklandó recepttel körülvéve!

Linda tapasztalt blogger, 2011 óta írja nagyon sikeres blogját, melynek nézettsége mára 2 300 000-es magasságokban jár. Mindez nem is csoda, hisz oldala tele van jobbnál jobb receptekkel, érdekességekkel és ötletekkel. Facebook oldalát 14 886-an követik, köszönhető mindez nemcsak a remek posztoknak, hanem Linda személyiségének is. Hisz barátságos, humoros, odafigyel az oldal látogatóira és arra, hogy ők miből szeretnének többet látni.

Ezek után nem meglepő, hogy főként pozitívumokat tudtunk kiemelni. Ráadásul a cafeblogon sok minden előre optimalizálva van, ezzel megkönnyítve a blogger és az elemző dolgát is.

Azért igyekeztünk nagyon alapos munkát végezni. Tehát összeszedtük azokat a pontokat, melyek legjobban tetszenek a blogban és Facebook oldaladban, valamint párat, amin változatnánk. Nem vitatható, hogy a Konyhalál blog nagyon jól működik (mi is rendszeres olvasók vagyunk ), de reméljük azért adunk pár ötletet a jövőre nézve.

Blog

Ha lenne menü, akkor könnyebb lenne navigálni az oldalt. Így az oldalsávra vagyunk utalva.

Nincs a „blog egysoros leírása”, ami nem baj, de mi előnnyé tennénk, hogy már 2011 óta fut a blog. A cím alá odatennénk, hogy „2011 óta”, vagy „Már 2011 óta”, mint a nagyobb márkák. Miért ne, hisz, blogolásnál ez már elég hosszú idő, és megvan az olvasótábor arra, hogy ezt jogossá tegye.

A Fejléc képet jó lenne frissíteni. Valahogy nem áll össze az összkép a nagyszerű profilképpel. Az lendületes, fiatalos, konyhában ábrázolja a bloggert, egy szimpatikus, profizmust sugárzó személyt látunk rajta.

Csak 4 cikk jelenik meg a főoldalon. Esetleg be lehetne alítani a tovább gombos lehetőséget, hogy több recept legyen szem előtt, de ez attól függ milyen elképzelés van a mostani beállítás mögött.

Nézettség az oldalsávban hitelt ad, és szakértő jelleget sugall. Nagyon jó.

 Jó ötlet a legnézettebb bejegyzést megjelentetni az oldalsávban. Hihetetlen mennyien megosztották! (10 089 megosztás, 56 000 tetszik. Na így kell nyerő bejegyzést szerkeszteni!)

Archívum lehetne lenyíló menüben, mert már elég hosszú.

Közöskedd is nagyon jó. Szuper, hogy Linda szeret együttműködni másokkal. Barátságos, megközelíthető személyiséget sugall.

Facebook ablak kicsit lent van az oldalsávban, de ez a Konyhalál esetében nem baj. Ennyi követővel, nem fontos, hogy kiszúrja az emberek szemét, a személyiségedet átadó profilkép fontosabb.

Legyen egy címkefelhő, jobbat mutat, modernebb, mint a hatalmas címketömb.

A kategóriákat át lehetne dolgozni menüpontokba. Ez egy nagyobb munka lenne, de frissítené a blogot. (Tehát létrehozni átfogó kategóriákat menünek.)

A Legjobb receptek oldal kitűzője elveszik. Ha fontos a bloggernek, hogy látszódjon, akkor külön ablakban jobban kiemelkedne. (Vagy csak egy címet kéne neki adni.)

Linkek színe lehetne egy kicsit sötétebb. Nehéz olvasni, különösen a legutóbbi bejegyzések oldalt. Kicsit halvány.

A legutóbbi bejegyzések ablak kicsit hosszú. Egybefüggő szövegnek tűnik. 15 bejegyzés helyett lehetne 5-10. Úgyis ott vannak a javaslatok a receptek végén is.

A betűk színe piros, de ez nem zavaró, mert fehér alapon sötét szín. Könnyen olvasható.

Közösségi médiából csak Facebook van, viszont ez nem feltétlenül rossz. Reálisan nézve a dolgot azt kell használni, amire van idő és amit az olvasók a legtöbbet használnak. Ebben az esetedben a Facebook megfelel a célnak. Nincs szükség másra.

Idővel azonban érdemes lenne egy Pinterest vagy Instagram profilt is létrehozni. Vizualitásukból adódóan ezek remekül működnek gasztroblogoknál.

Jó, hogy vannak gasztronómiához kapcsolódó, de nem szigorúan receptes bejegyzések is. Tágítják az olvasótábort.

Más betűtípusa van a képeken a logónak, a blog címének, és a bejegyzések címének. Jobb lenne max. két betűtípusra beállni minden felületen, hogy ha az olvasó meglát bármit is, rögtön tudja, hogy erről a blogodról van szó.

Facebook

A Jó reggelt képek frappánsak. Van témájuk. Az olvasók biztos várják, milyen érdekességet látnak aznap.

Jó az olvasókkal folytatott kommunikáció is. Rendszeresen reagálnak arra, ami felkerül az oldalra. Nagyszerű, hogy Linda mindenkinek válaszol. Látszik, hogy törődik olvasóival.

Vannak humoros posztok is itt-ott. Jók a visszajelzések ezzel kapcsolatban.

Tehát összefoglalva jó hogy vannak receptek, személyes jellegű posztok, és humoros dolgok is.

– Megoszlanak a vélemények arról mennyit érdemes a Facebook-on posztolni, bár mi azt valljuk, hogy heti 5-10 poszt elég, amit Linda alkalmaz, az nyilván működik, tehát csak így tovább a posztolással.

Facebook javaslatok

– A receptek album 10 hónapja volt utoljára frissítve a Facebook szerint. Ha most már nincs erre szükség, mert az olvasók egyenesen a blogon keresik az írásokat, akkor a leírásban meg lehetne jegyezni, hogy „A legújabb receptekért kattints a cafeblog link-re!”

– Törölni kéne a Top Fans applikációt, mivel nem működik. Helyette legyen itt az Instagram és Pinterest – ha a jövőben lesz. 

– A fejléc kép humoros, illik a névhez, de talán egy kissé világosabb beállítással jobbat mutatna.

– A profilkép egy halálfejes süti – érthető miért van ez, de nekünk jobban tetszene, ha a blogon használt profilkép kerülne ki, mert az nagyon profi.

– Jó lenne egy logón elgondolkodni, mert ekkora nézettséggel és ennyi Facebook követővel érdemes a blogot, mint márkát kezelni. (Ha lesz logó – az lehetne a fejléckép is a blogon, ill. a Facebook oldal fejlécképe. – Vagy maradhatna a Facebook-on a mostani fejléc kép, és a logó lehetne a profilkép. Több lehetőség is adott.) 


 

Linda nagyszerű hozzáállása biztosítja a blog hosszú távú sikerét. Olvasói lojálisak hozzá, mert ő odafigyel rájuk. Jó érzékkel keveri a hagyományosabb receptes írásokat a humorosabb, lazább bejegyzésekkel, érdekességekkel. Emberközpontúsága abban is megnyilvánul, hogy nyitott a másokkal való együttműködésre. Hisz ebből is rengeteget lehet tanulni, fejlődni, nem utolsó sorban kapcsolatokat építeni. Talán ez lehet a blog legnagyobb erőssége, és sikerének titka. (Na meg persze azok az isteni receptek!)


 

Írta: Andi

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a Blogokról.Neked. Facebook oldalt. Hasznos információk, motiváció és támogatás vár.

Valamint lépj be Facebook csoportunkba is, ahol a bloggerek beszélgetnek, ötletelnek, segítenek egymásnak, tanulnak, fejlődnek, és együtt fejlesztik a blogokat! 

Képek forrása Konyhalál blog és Konyhalál Facebook oldal.

Címkék:
Tovább a blogra »